Mange fitness entusiaster, især mænd, deler deres træningsperioder op i lange perioder med “bulking” og “cutting”. Der er to hovedproblemer med denne næsten traditionelle bulking og cutting tilgang til at bygge muskler.
For det første, det virker ikke for alle.
Jeg siger ikke, at der er noget galt med at opdele sin træning i “bulking” eller “cutting” -cyklusser, hvor du fokuserer på et specifikt mål, som at tabe fedt eller bygge muskler, ad gangen.
Problemet ligger mere i metoden de fleste bruger.
En typisk antagelse er, at det er umuligt at få muskler, uden også at tage en del fedt på, på samme tid. Det er ikke korrekt!

Den typiske fremgangsmåde for mange mænd:
Du bruger de fleste vintermåneder som en dæmon og spiser alt du kan komme i nærheden af.
Og klart nok, din vægt på vægten, hvoraf nogle er muskler, og hvoraf noget er fedt, går op.
Så begynder du på dit cut, for at tabe fedtet og afsløre al den nye muskel, du har bygget, lige i tid til sommeren.
Dette er i hvert fald teorien. I virkeligheden sker noget som dette.
I løbet af bulking fasen får du nogle muskler. Men du ender også med at tage en masse fedt på. Faktisk kan de med mindre gunstige genetik ende med at pålægge sig mere fedt, end muskler.
Når de så ender deres cuttingfase (som normalt tager meget længere tid end det gjorde for at vinde det), ender man med at have mistet meget af den muskel, som har taget måneder at opbygge. Enten det, eller du indser, at det meste af det aldrig virkelig var muskel i første omgang.
Resultatet?
Du ender lige tilbage, hvor du startede med nøjagtig samme størrelse, efter at have spildt flere måneder af dit liv (for ikke at nævne alle de penge, du har brugt på mad og diverse kosttilskud).
Du skal også overveje, at det med få undtagelser er sjældent at opbygge eller opretholde en anstændig mængde muskler samtidig med, at man taber en stor mængde fedt. Dette betyder, at du i en lang cuttingfase ikke opbygger ny muskelmasse. Du har brugt tid, der kunne have været meget bedre anvendt, på at blive større og stærkere end på at tabe overskydende fedt, der ikke burde have været der i første omgang.
Vi har også et andet stort problem.
Mange mænd begynder at løfte vægte, fordi de ønsker at ligne en forsidemodellerne på Men’s Fitness. Men når du tilføjer 5 eller 10 kg,.fedt til din krop, så bevæger du dig desværre længere væk fra dit mål.
Hvis du tilbringer halvdelen af ​​året med ædegilde og et par måneder med cutting, vil der kun være et par uger i året, normalt omkring juli eller august, hvor du faktisk ligner en der træner.
Det er ret meget arbejde, for en meget lille belønning. Hvis du vil ramme et godt look, er “hemmeligheden” at ligge et sted mellem 10 og 15 procents kropsfedt. Forsøger du at ligge under 10% hele året, kan det være svært, for ikke at sige umuligt, at opbygge nogen form for muskler overhovedet. Når du derimod langt over 15% kropsfedt, vil dit udseende lide.
Hold dig selv i området 10-15%, og så vil du stadig være i stand til at opnå resultater, mens du ser trænet og muskuløs ud.
Hvis det er et “trænet og muskuløst” look du kigger efter, og vil have et træningsprogram, der kan få dig tættere på det mål, så skriv eller ring til mig her på siden.

Hold dig i form, og lad udviklingen komme.