Hvordan påvirker alkohol dine gains og fitness mål?
Hvorfor en bytur med vennerne kan påvirke din fysik mere end du tror.

Som de fleste af os allerede ved, kan forbrug af store mængder alkohol føre til dehydrering og elektrolyt ubalance, hvilket også er grunden til tømmermænd. Kombineret med den ekstra acetaldehyde fra at alkohol, kan de slemme tømmermænd forekomme og føre til træthed, sløvhed og ringe bedømmelse, som ikke ligefrem øger din vilje til at gå i træningscenteret.

Større forbrug af alkohol kan påvirke kroppens testosteron i en negativ retning. Dette betyder, at muskelproteinsyntese nedsættes de næste 36 timer. Hvis det ikke var alt, reducerer alkohol også leucinoxidation, hvilket er vigtigt for at musklerne kan blive større og stærkere.
Efter at have indtaget alkohol på en “night out”, kan nogle af os have oplevet vilde cravings. Dette er på grund af hormonet leptin, som er ansvarlig for at føle sig mæt. Når cravings kommer, er det vigtigt at huske på, at alkohol ændrer den måde din krop bruger energi på. Efter at have indtaget alkohol bruger kroppen ikke længere glukose og fedt som energikilde, men bruger alkoholen til energi i stedet. Det betyder, at alt, hvad du spiser, mens du er beruset, bliver opbevaret som fedt.
Når du har læst alt dette, vil du måske aldrig gå ud og drikke alkohol, mens du forsøger at nå dine fitnessmål. Selv om dette kan være en mulighed, vil mange af os stadig nyde livet og nogle gange sige “fuck it!” Men, men men. Husk altid, hvorfor du forsøger at nå forskellige mål og hvad du virkelig vil have i sidste ende. Jeg har fundet den bedste beslutning er at gøre alt med moderation, også træning 😉 Så når du går ud, behøver du ikke at drikke dig selv totalt i hegnet. Prøv f.eks. at vælge drikkevarer, uden sukker. Når det er sagt.. God bytur og gode gains! 😉

Vil du have lagt en plan for hvordan du kan nyde livet, drikke ude, og stadig opnå vilde resultater? Kontakt mig her på siden, så DU kan nå dine mål!